Beledöglünk a dízelekbe és minden másba is

  • Közzététel: 16 napja

    Andras HorvathAndras Horvath

    Tartam: 14:21

    Annyiszor olvasom újra es újra ugyanazokat a tévhiteket, kötözködéseket, magyarázkodásokat, amik az elektromos autók kapcsán jönnek fel. Mintha a magunk ellenségei lennénk...
    Tévhitek: hufilm.net/v-vide%C3%B3-gLaBGrpWPw4.html
    Brutálisan sokba kerülnek a dízelek Magyarországnak: greenfo.hu/hirek/2019/01/21/brutalisan-sokba-kerulnek-a-dizelek-magyarorszagnak
    A férfi terméketlenség megállíthatatlan járványa: index.hu/techtud/2019/03/28/ferfi_termeketlenseg_spermiumszam_spermaszam_csokkenese_eletmodvaltas/

    Itt tudsz támogatni: patreon.com/handras
    Instagram: instagram.com/handrashu/
    Facebook: facebook.com/handras.hu/
    Blog: handras.hu/
    Ezeket használom a videókhoz: kit.com/Handras

Andras Horvath
Andras Horvath

Tévhitek: https://youtu.be/gLaBGrpWPw4 Brutálisan sokba kerülnek a dízelek Magyarországnak: http://greenfo.hu/hirek/2019/01/21/brutalisan-sokba-kerulnek-a-dizelek-magyarorszagnak A férfi terméketlenség megállíthatatlan járványa: https://index.hu/techtud/2019/03/28/ferfi_termeketlenseg_spermiumszam_spermaszam_csokkenese_eletmodvaltas/

16 napja
Sándor Jordán
Sándor Jordán

+Magor Fia Még szép Mit gondolsz miért csinálja?

Napja
HSanyi
HSanyi

Remélem Pakolni II. Ellen is fellép..... Csak szerényen, mert egy személyről írtak már Bibliát....

2 napja
Magor Fia
Magor Fia

Ennyi hülyeséget összehordani. Mond.ezért pénzt kapsz?!

3 napja
Magor Fia
Magor Fia

+László Marlovics max neked, ha addig élsz.

3 napja
Sándor Jordán
Sándor Jordán

https://www.portfolio.hu/vallalatok/kimutattak-az-elektromos-autok-sem-kornyezetbaratabbak-a-tobbinel.321607.html?amp

7 napja
Mátyás Györgyi
Mátyás Györgyi

Meg egy kérdésem lenne hogy mi a véleményed a hibrid autókról?

20 órája
Mátyás Györgyi
Mátyás Györgyi

Szia azt az egyet nem ertettem hogy az elektromos autó ha öregszik akkor miert jobb? Ezt el tudod mo dani?

21 órája
Roland Dara
Roland Dara

Andris meg 1 megjegyzes de nagyon globalisan: A Fold nevu bolygo a vilagurben kering, megy, utazik a naprendszerrel. Nem elbagatizalni, de: 1000 v 10000 v millio evenkent akarmilyen nem ismert nagy univerzum miatt melegedes es\vagy jegkorszak vagy lehules kovetkezik be. Tehat ha ember nincs akkor lesz valamikor szarazsagi evezred vagy lehulesi evezred esetleg 10000 ev. Tehat az is igaz hogy az ember HOZZATESZ a kornyezetszennyezeshez de a fold ember nelkul is atel katasztrofakat. Ui: nem a vilagunkat vedjuk a szennyezes visszaszoritasaval mert becsapodik egy 1kmes kő mindenki kipusztul, a fold megrazza magat millio evek alatt es koszoni jol van. Tehat az hogy vedjuk meg a foldet kicsit tul sokaz kepzel az ember magarol :) Helyesen: magunkat vedjuk. A fold megoldja maganak... "ő" tulel mindent... ui2: termelekenysegi katasztrofa... mashol ezt olvasni... ui3: nem nemzokepzelen ferfi, SOKAN LUSTAK NEM AKARNAK GYEREKET!

21 órája
HSanyi
HSanyi

Az előző hsz "elveszett", így leírom újra. Sajnos a videó elég lenézőre és összességében gyengére sikerült. A Próféták kora lejárt, a Biblia írását abbahagyták. Egyébként a mai elektromos autók látványos zsákutca, egyenlőre a probléma mismásolása. Ezt annak a fényében mondom, hogy az elektromos és megújuló energiával meghajtott járművek jelentik a jövőt szerintem. Aki ténylegesen környezettudatos, az a közösségi közlekedést használja, nem együl autózik az elektromos autóval. Az elektromos autó problémája is hasonló az elektromos bicajokhoz, vagyis nem tömegesen megvásárolható a magas árak miatt és az infrastruktúra is korlátozott. A felvonultatott statisztikáid nagyon ingatagok, egyoldalúan adod elő. Felrovod másoknak, "hogy olvastak egy cikket", míg magad is folyamatosan "olvasott cikkekre" hivatkozol.... Nagyon sok felhozott nemzetközi tapasztalat összevetése a hazai helyzettel többszörösen sánta. Azt nem említetted ellen példának, hogy Stockholmban arra kérik a lakókat, hogy csak az vegyen elektromos autót egyenlőre, akik a töltését is meg tudják oldani, mert az infrastruktúra fejlesztése elmaradt a vásárlásoktól.... Lehet az ember a zöld közlekedés híve, de a megoldást nem a mai elektromos autó struktúrák hozzák, minden bizonnyal a nagy elektromos autó dömping az EU CO keret normák elérése érdekében történik, nem valós igény és lehetőség miatt.

Napja
Sándor Fábián
Sándor Fábián

No persze az EU tanulmány. A szar el autó az nagyon jó.Ez pont olyan mint a téli gumi még csapból is ez folyik. EU tanulmány pontosan az mutatta ki hogy rosszabb az el autó minta dízel .Apám nem ebbe fogunk beledögleni .A csatlakozás óta minden szart megetetnek velünk! A folyamatos /éves/ primőrbe ami kitudja mivel kezelnek ehetővé téve.Ha olyan okos vagy mi lesz a teherautóval? A rakodógéppel?Meg a többi nehéz gépekkel? A sok barom Zöld tiltakozik az atom e ellen de nincs más.És most ne gyere a nap meg a szél e.művekkel.mert azok csak akkor működnek ha van miből.// szél..nap! De azért biztos lesznek olynok akik tapsolnak a cikknek!

Napja
János Gilján
János Gilján

Jól nyomod András! Ha nem lennék szerelmes a Subarumba, én is elektromos autóban gondolkodnék. Viszont a szerelem nem egy racionális érzelem, innentől nincs miről beszélni. Vezettem Tesla P90D-t, nagyszerű autó volt, de számomra unalmas a Subarum után... Talán második kocsinak lesz majd elektromos. További sok sikert a munkásságodhoz! :)

3 napja
Holló József
Holló József

Kicsit furcsa ezeket a dolgokat attól hallani aki egy Jaguar F-Type-ot hajtott , érdekes hogy akkor mikor arra esett a választás nem számított hogy 20 litert eszik a városban.... Értem én hogy "jaj váltottam mert az elektromost jobban megéri fenntartani meg környezetbarát stb " de akkor itt meg ne jöjjünk már azzal hogy a diesel megöl ( oké van benne valami) akkor érdekes nem számított a 20L-es fogyasztás már akkor is lehetett tudni hogy "megöl" miért nem egy Fiat pandát vettél 1,2-es motorral? Ez egy álszenteskedő dolog...Olyan ez mint akinek német autója van és állítja a francia,olasz ,japán az mind szar... és fordítva.

3 napja
Andras Horvath
Andras Horvath

Amint lett hasznalhato elektromos auto atultem.

3 napja
Ervin Tóth
Ervin Tóth

Pár éve vettél egy használt elektromos autót, és azóta hülyének nézel mindenkit, aki nem azzal jár, meg hogy a saját ellenségeink vagyunk. Előtte meg a kocsid fogyasztott 15-20 litert. Mid is volt jaguár? Nem emlékszem pontosan. De nem hibriddel jártál, vagy egy 1.2 szívóbenzinnel, tömegközlekedéssel, vagy biciklivel. Ha világ életedben odafigyeltél volna a károsanyag kibocsájtásra, akkor adhatnál ki ilyen videót. Azzal egyetértek, hogy az elektromos autóké a jövő, de a jelen az még nem, és ezekért Te meg állszent, és képmutató vagy, klikk vadász videókkal.

3 napja
Dorkó
Dorkó

+Ervin Tóth De akkor hogyan kapcsolódik ide a múltja, azaz, hogy milyen autót hajtott annó, stb stb. Nem nézek hülyének senkit, viszont ha már ezzel foglalkozik András, akkor talán nem egy amatőr, aki a levegőbe beszél. Teljesen jogos hogy az eloadasmodja, avagy a stílusát erő kritikák, engem csak a mult béli kapcsolás érintett meg. Szerintem semmi köze ahhoz, hogy most mit képvisel.

Órája
Ervin Tóth
Ervin Tóth

+Dorkó Az emberek változnak, és ez így van rendjén. Amit csinál, annak a hogyanjával van a gond. Attól, hogy a világ álltalános igazságait belefűzted a válaszodba, és hülyének nézed a másikat, attól kevésbé lesz hamis amit leírtam. Ugyan úgy egy beképzelt hiteltelen blogger marad, aki szakértőnek gondolja magát, csak nem az.

Órája
Dorkó
Dorkó

Szóval ha valami jó dolog van kilátásba, akkor ő ne álljon ki mellette mert régebben ugyan úgy szennyezte a környezetet mint mi. Ez igen, ez aztán a felfogás 😅😂

7 órája
Holló József
Holló József

Ez pontosan így van, ez egy képmutató dolog. előtte egy Jaguar F-Type-ot hajtott ami 15-20 L-t zabált . addig nem számított amíg ő használta, most meg lassacskán gyilkosok vagyunk!

2 napja
pal koszo
pal koszo

András ! Kitűnően fogalmazol: Beledöglünk a dizelbe meg minden másba is. Gondolom a minden mást a közlekedési helyzere érted. Engem nem érdekel milyen fajta az autó, hanem az autók korlátlan és indokolatlan mennyiségű kibocsátása által előidézett helyzetet látom egyre tarthatatlanabbnak. Büdösek a városok. Egyere hitványabb műszaki megoldások vannak. Városaink autóval való zsúfoltsága már meghaladja a tűrhető mértéket. 1970-ben is Budapest közlekedése túlzsúfolt volt, és most milyen ??? Ezért egyre több a neurotikus és toxikusan agresszív közlekedő. Ebbe a helyzetbe előbb utóbb az emberiség bele fog dögleni, bár az autó eladások éves száma állítólag pl Kínában csökken. Röhej, de autó autó hátán van a eladó telepeken. 1970-ben úgy vágytunk az 5-6 évig várt Trabantra mint zs a messiásra. Most havonta 3-4 alkalommal közlekedve állandó konfliktus helyzetekkel szembesülök, amelyet fedélzeti GPS-es kamera felvételekkel tudok bizonyítani. Nos ebbe döglik bele rengeteg ember. A celebek pedig úgy vásárolják a celeb autókat mintha cukorból lenne. A dizel haláláról beszélni pedig olyan mint a hattyúk haláláról. Az elektromos autók celeb és biznisz divatcikk, marha nagy profittal. Mondanivalód érdekes, de várjunk még néhány évet a tapasztalatok gyüjtésével. Az első e autók műszaki vizsgájára érintésvédelmi bizonyítvány kell. Mi fog történni ha az áramszolgáltatók beárazzák az e autók üzemanyag költségét, mint ahogy a gázosok sem lakossági tarifát fizetnek. Józan paraszti ésszel 55 éves vezetői tapasztalattal összefoglalva : hogy hol az igazság az pár éven belül ki fog derülni. Remélem soraim bölcs derüvel olvasod, nem volt szándékom az idegállapotod rongálása.

3 napja
BB
BB

Az elektromos autózás csak az adók miatt tud olcsóbb lenni, nem a technológia miatt. Majd ha az áramon annyi adó lesz, mint a benzinen-gázolajon, akkor kell összehasonlítani a költséget.

4 napja
BB
BB

Tennünk kell valamit. Igen. Le. Az autót. Nem kell a budira is azzal járni. Az elektromos autós világ hiú ábránd.

4 napja
gellert szikula
gellert szikula

A videóban elhangzott dolgokkal egyet értek. A gond az Magyarország viszonylatában hogy, még ha lenne is hajlandóság az emberekben elektromos autóra váltani, a nagy többség ezt nem engedheti meg magának. Nézegettem a használt elektromos autó árakat, egy normális méretű autó amit családi autónak lehet használni 3 millió alatt nincs. Amikor a legtöbb család őrül ha hitelből tud egy 10 éves benzinest nagy nehezen összehozni, addig az ilyen elektromos járgányok csak az álom kategóriába maradnak. Én nagyon szívesen lecserélném a 21 éves Mazdámat egy modern villanyautóra de anyagilag ez abszolút reménytelen pillanatnyilag. Amíg nem kezd el drasztikusan csökkenni az elektromos autók ára, addig komoly változásra sajnos nem lehet számítani.

4 napja
Balázs Pethő
Balázs Pethő

Csak egy kis adalék. 2018-ban Magyarország bruttó energiafogyasztása 45,4 TWh volt. (0.8%-al nőtt 2017-hez képest.) 2018 szeptemberében 3.580.000 autó volt a közutakon. Ha ezek átlag 20.000 km-t futnak egy év alatt 20 kWh/100km fogyasztással számolva (töltési veszteséggel együtt!) elektromos változatban 14,32 TWh-t fogyasztottak volna. Én persze készséggel elhiszem, hogy egy ilyen 31,5%-os fogyasztás növekedés nem borítja meg az energia rendszert, végül is ez csak kicsit több mint most Paks1 teljes éves termelése a 4 reaktorral. :-) És akkor még nem az volt a kérdés, hogy télen sötétben hogyan lesz áram délután 6-kor, amikor a kisember hazaér a melóból, és feldugja a verdát tölteni. Mert fasza a megújuló, csak akkor ha nem süt a nap nem mész sehová, mert a nyáron termelt energiát nem lehet elásni a föld alá télire. Persze mondhatod azt, hogy 10-15-20 év, mire az autók elektromosra cserélődnek, de ugye ilyen mértékű erőművi kapacitás kiépítése se igazán 2 hét. Tehát enged már meg nekem ostobának, hogy kötözködjek, aggódjak meg tévhiteket terjesszek! https://www.portfolio.hu/.../minden-korabbinal-tobb-aram... https://www.portfolio.hu/.../soha-ennyi-auto-nem-volt-a...

4 napja
Andras Horvath
Andras Horvath

Balázs Pethő nem en mondom egyebkent, kismillio forras van: https://greentransportation.info/energy-transportation/gasoline-costs-6kwh.html

3 napja
Andras Horvath
Andras Horvath

Balázs Pethő nem ertem mi a gond. A finomitashoz szant energiat beletoltheted az elektromos autoba is ha nem kell olajat finomitani.

3 napja
Balázs Pethő
Balázs Pethő

+Andras Horvath Megtaláltam, idézem: "András szerint 4 liter üzemanyag finomításához annyi elektromos áram kell, amivel az elektromos autó 50 kilométert lenne képes menni. No jó. Az autó fogyasztása hálózati és töltési veszteséggel legyen 12,5 kWh arra az 50 km-re. (25 kWh/100km) 3.469.202.800l üzemanyag fogyott 2017-ben Magyarországon. Most itt feltételezem, hogy ezt Százhalombattán a MOL finomította. Tudom, hogy nyugat-Magyarországra az OMW hoz Schwechat-ból is naftát, de a többiek a MOL-tól veszik, és a MOL is visz egy csomó itthon finomítottat külföldre. Nincs pontos adatom, tételezzük fel, hogy ezek nagyságrendileg pariban vannak. Nos a fenti mennyiség finomításához feltételezve az elhangzottakat a MOL 2017-ben 10.84 TWh elektromos energiát fogyasztott el. Tudom megint én vagyok a kötözködő szkeptikus, csakhát ez a hazai összes energiafogyasztás 25%-a, ami képtelenség, hogy erre az egy vállalatra jusson. Valószínű valami tök más szerepelt abban a tanulmányban, mondjuk hogy összesen ennyi áram, vagy összesen ennyi plusz energia kell 4 liter üzemanyag előállításához a bányászattól az értékesítésig, de holnaptól, mivel H. A. mondta a youtube-on 3 évig mindenki ezt fogja szajkózni. Persze egyszerűbb lenne meggyőzni magamat, ha a videóban elhangzana, hogy honnan van az adat." Az oda belinkelt tanulmányok szerint aztán kiderült, hogy az általad említett adat a késztermék előállításához és szállításához szükséges össz energia, aminek tetemes része termelési veszteség, és minimális hányada tényleges elektromos energia, amit egy fejlett országban az autóba tölthetnél...

3 napja
Balázs Pethő
Balázs Pethő

+Andras Horvath Mondhatod, hogy 18 kWh lesz az átlagos fogyasztás, csak ki tudja. Jelenleg ez a szám jön ki töltési és hálózati veszteségek nélkül, csakhogy egyenlőre Teslák, meg áramvonalas IONIQ-ok adják az adatokat. Majd ha elektromos egyterűek, kisteherautók is benne lesznek az átlagban, olykor tetőcsomagtartóval meg utánfutóval, és nem lesz mindenki hajlandó 90-el vitorlázni a kamion mögött a sztrádára téved, akkor fogunk még sokkal nagyobb számokat is látni szerintem. A 16 K kilométer meg legyen inkább csak 10K. Akkor is 15%-os növekedés, biztos, hogy durván alábecsültem, és biztos hogy még mindig irtózatos nagy szám. Éves bővülés 0.8%...

3 napja
Andras Horvath
Andras Horvath

Balázs Pethő nem, nem hulyeseg. 15 szazalek elektromos aramot hasznalnak, a tobbi energiat pedig olaj elegetesevel.

3 napja
Peter lehel
Peter lehel

elfogult egyoldalu feligazsagok tomkeleget szajkozod kedves tamas.

4 napja
János Farkas
János Farkas

Mivel is mész Rómába?

5 napja
Mihály Mátai
Mihály Mátai

Sajnos akinek munkaeszköz, pl nekem egy pick-up...sokat használom földeken, erdőben.... egyenlőre nem opció az elektromos. Várjuk a fejlődést... elérhető áron.

6 napja
Laszlo O
Laszlo O

Az emberek látták a füstöt.....kerestek egy bűnbakot....... a Gyárak kéményeire,meg a gőzmozdonyokra fogták a bajaink forrását,kivonták őket,megszűntek létezni, valaki jól járt ezzel óriási haszon, emberek vesztették el a munkájukat,váltani kellett...és még betegebbek lettünk...Aztán ráfogták az ólmozott benzinre,...fölborult a világ rendje minden keréken guruló jármű lecserélve..tiszta üzeműre....valaki megint jól járt....de a bajaink nem szűntek meg létezni,sőt még nagyobb lett .......És most vagyunk a jelenben..akkumulátoros,meg hibrid dolgok mellett kardoskodnak és lassan nem tudjuk megmenteni magunkat.....és nosztalgiával gondolunk a gőzmozdonyos időkre...

6 napja
Papi
Papi

5 millió alatt lenne e-autó, az jó lenne. De kérdés persze, hogy mennyi idő.

6 napja
xXxLivingDead666xXx
xXxLivingDead666xXx

en szemelyszerint megmaradok a benzinesnel :) egy hasznalt M3as BMW vagy egy hasznalt elektromos auto gondolkzoas nelkul a BMW melelt dontottem :)(igen 1 arba volt az elektormos is meg a bmw is,max par ev kulonbseg)

6 napja
Adam Nagy
Adam Nagy

https://hvg.hu/cegauto/20190418_Nemet_tudosok_jobban_szennyez_a_Tesla_mint_egy_dizel_Merci

7 napja
Gustav Adolf
Gustav Adolf

Több, szintén tudós is kritizálta a jelentést mert a dízel irányába billenti a mérleget. https://newsbeezer.com/norwayeng/butcher-german-electric-car-analysis-this-is-a-useless-study-electric-car-car/

5 napja
Tibor Horvath
Tibor Horvath

András én azt hittem hogy te egy barom vagy de egyre jobban kezdesz meggyőzni hogy igen ez a dolog valóban fontos én nagyon dízel párti vagyok de támogatnám az elektromos autókat is

7 napja
Nikolas B
Nikolas B

Rendesen elment a kedvem, hogy reggel beüljek az autómba dehát egyelőre még csak ez van, ha lesz rá lehetőségem akkor lecserélem.

7 napja
Packard Hewlett
Packard Hewlett

Amúgy elég hatékonyan van elégetve az üzemanyag a motorokban. Amire te gondolsz az a gőzgép ,ahol nincs hatékonyan égetve.De az már meg is szűnt .Eső lépésként,ha rajtam múlna akkor környezetvédelmi szempontból maximalizálnám a belső égésü motorok teljesitményét (kb.50-60 Le) és a hengerűrtalmat (kb.1200-1500 ccm). Az való igaz,hogy egy hőerőmüben is hatékonyan égetnek,és baromi fejlett szürőket alkalmaznak a füstnél amit már ventilátorral szivnak ki mert saját erőből nem jönne ki.

7 napja
isti nagy
isti nagy

https://www.portfolio.hu/vallalatok/kimutattak-az-elektromos-autok-sem-kornyezetbaratabbak-a-tobbinel.321607.html?utm_source=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link

7 napja
isti nagy
isti nagy

+Andras Horvath Értem. Egy 2 éves cikkel egy maival szembe. A hülye profeszor nem olvasta az index cikkjét. A te fizikusdiplomád hol van?

7 napja
Andras Horvath
Andras Horvath

https://index.hu/gazdasag/penzbeszel/2017/12/27/tenyleg_zoldebbek_a_villanyautok_tenyleg/?token=a00e5c4c2d349a41b281f468bfde46b7

7 napja
márk szaknyéri
márk szaknyéri

Itt mindenki azt hiszi hogy minden diesel auto igen az ÖSSZES annyit szennyez hogy ettol doglik meg a vilag. Oke, az elektromoa auto nem szennyez, de az ujj dieselek kb semmivel vagy meg kevesebbet szennyez mint a benzin. Jo az elektromos auto csak meg keves a benzin/dieselhez kepest. Ha ujj autot vennek biztos elektromos autot vennek ,de azert amig a jaguarba ultel addig nem gondolkodtal azon hogy ne hajtsd es biciklizz hogy ilyen ,,zold" legyel mint most?

7 napja
márk szaknyéri
márk szaknyéri

+Andras Horvath De azért el kell ismerni amúgy, hogy még sok idő amire betör teljesen a piacra mert még tényleg az elején van a dolog. Az alsóbb szekcióban még nem elérhető a használt se nem hogy az újj. Meg ugye azt nem érten hogy persze szép hangja van a v6-nak,v8-nak de a tesla az tesla. Amúgy egy szónak is száz a vége. Az elektromos autó jó, de még diesel meg benzin kell jobban az embereknek mert Magyarországon még nem annyira kiépült a dolog.

7 napja
Andras Horvath
Andras Horvath

Amint lett használható villanyautó átültem.

7 napja
Tivadar Joba
Tivadar Joba

Amit mondasz igen sok benne a jo ötlet és igazsag is DE mindenkinek a figyelmebe ajanlom az autonepper dizel autok rol szolo videojat is a you tube -on. A masik dolog a sok ember  kenyelmi szempontbol jar autoval  a tömegközlekedés helyett pedig pesten van METRO.

7 napja
Tivadar Joba
Tivadar Joba

NEM. De az atalashoz meg kb 20-30 ev kel es egy uj technologia ami mar letezik amit nikola tesla mar kitalalt. De ami a legfontosab az embereknek a fejükben kell a rendet rakniuk.

6 napja
Andras Horvath
Andras Horvath

Neee. Ugye nem azt akarod mondani, hogy a dizel meg tisztitja a is a levgeot... mert ok kb ezt mondjak. A tomegkozlekedes meg persze hogy jo, de nem fognak atallni ra az emberek.

7 napja
Martin Kovács
Martin Kovács

Több videó megnézése közben és után, eszembe juttot egy ismerős tartalom... vigyázat, vigyázat!! :D http://subvito.eu/10-evad/sznobriado/

7 napja
János Varga
János Varga

Kedves András! Először is nagyon tisztelem és kedvelem a tevékenységét! Annyiban viszont vitatkoznék Önnel, hogy a légzőszervi betegségek csak a levegőszennyezés számlájára írhatók. Jómagam asztmás vagyok, tehát aránylag ismerem a témát. Ezek civilizációs betegségek, aminek az okai között ott van a levegő szennyezése is. Aminek egy részét adja a közlekedés. Tehát szerintem kicsit sántít az érvelése. Üdvözlettel János

8 napja
Csaba Papp
Csaba Papp

https://hvg.hu/cegauto/20190418_Nemet_tudosok_jobban_szennyez_a_Tesla_mint_egy_dizel_Merci

8 napja
Red Wings
Red Wings

hát akkor most merre..? :/ https://hvg.hu/cegauto/20190418_Nemet_tudosok_jobban_szennyez_a_Tesla_mint_egy_dizel_Merci

8 napja
Harcos Tibi
Harcos Tibi

Ezt a videót ajánlom figyelmedbe, esetleg reagálhatsz rá. Az elektromos autózásról (is) beszélgetnek. https://youtu.be/qGXTKInMUWY

8 napja
Boldizsár Kátai
Boldizsár Kátai

10:00 a hatásfokukról nem is beszélve

8 napja
Boldizsár Kátai
Boldizsár Kátai

Ez egy olyan videó amit mindenkinek látni kell

8 napja
BOSSM62
BOSSM62

gondolom rám gondolsz 🙃

8 napja
János
János

Légszennyezéshez nem tesz hozzá az is, hogy sok helyen az ezer éves leharcolt dízel buszokkal van megoldva a tömegközlekedés ? Azokra kéne szerintem előbb megoldást találni, majd azok használatát ingyenessé tenni. Szerintem ez lecsökkentené a városon belüli forgalmat. (szerintem)

8 napja
Sandor Szabo
Sandor Szabo

Ez az egyik legjobb videód! Több ilyen témával kapcsolatosat csinálhatnál... ráférne az emberekre a valóság és a fontos infók!

8 napja
Mr. XY
Mr. XY

Istenem... Pontról pontra tételesen tényekkel bizonyítékokkal cáfolható amit mondasz de nincs energiám századszor is leírni ugyanazt, és megfutni ugyan azokat a köröket újra és újra és újra. Sajnálom, hogy ilyen szinten sötétzöld lettél.

8 napja
Andras Horvath
Andras Horvath

Allj ki a blahara aztan csfolgass.

8 napja
orkiman1
orkiman1

Csakhát az emberek 80%-ának nincs pénze elektromos autóra

9 napja
Erik Fujak
Erik Fujak

Te rosszabb vagy mint valami szektás.. :D Meséld már el annak, akinek van 2 gyereke, fizetésük fejenként 160 ezer, de ez már nagyon jó eset, hitel a házon, eljárnak egy dízel kis fogyasztású kocsival... Mondd nekik, hogy szar környezetszennyező banda és vegyen elektromosat.. :D

9 napja
Mihály Józsa
Mihály Józsa

Több videóban is elhangzott már, hogy András nem veti meg azt akinek egyszerűen nem engedik meg az anyagi körülményei a váltást. A hajlandóság és a háttérismeret amit elvár. Ahogy én is. Viszont akinek több 10 milliója van autóra, autókra, azoknál személy szerint kibaszott nagy dühítő felelőtlenségnek tartom a dolgot. És ott már beszélhetünk megvetésről részemről. Nem lepődnék meg, ha András is hasonlóképpen lenne ezzel.

6 napja
aliendriver
aliendriver

Nem nagyon szoktam kommentelgetni, meg nem tudom olvassa e valaki meg, de a video megnezese utan egyvalami nagyon kikivankozik belolem. Persze, fuj dizel, fuj benzin, yuppie elektromos auto, de azert ha valamiert dolgozni kene, valamit promotalni kene, az az, hogy az auto nem varosba valo. Nagyon nem jo, ha egy varos ugy fejlodik, hogy az autos kozlekedest reszesiti elonyben. Es attol, hogy elektromos, (persze sokkal jobb, hogy legalabb nem pofogi tele a tundonket) meg ugyanugy temerdek mennyisegu aszfaltfeluletre van szuksege arra, hogy eljuttasson embereket A-bol B-be, es ugyanugy felesleges energiafelhasznalassal teszi ezt, megha hatekonyabb is egy benzinesnel. Nem beszelve arrol, hogy hiaba elektromos, parkolni ugyanugy kell vele, es ugyanugy a dugoban ucsorognek emberek benne.

9 napja
Gábor Vígh
Gábor Vígh

üdv..az a baj,az elektromos autók üzemideje (megtehető távolsága minimális) nagyon kicsi,sok a töltés idő,nem beszélve,hogy adó lesz azon az áramon amivel töltik!Hagyjuk már a felmelegedést!Alap számok mindent elmondanak!A diselt feketebáránynak teszik állandóan!Számoljunk (környezeti normák központilag megállapított értékek) egy benzines elmegy 50 literrel mondjuk (kerekítve) 600 km-ert..a disel ennyivel 1200-1300 km-ert..akkor hogy is van ez???????A betegségek nagy része nem ettől van sajnos.Amiről maga beszél asztma stb....nagyrészt "kamu",teljesen más betegség,mint a copd is sajnos!Ami káros,az a sok por és felvert gumi "köd" amit az autók felkavarnak...de ezt az elektromos autók is!!!!Maga egy szimpla felmelegedés fan,aki valamiért terjeszti az igét:)))))A környezetszennyezésnek sok összetevője van,nem szabad kiélezni csak egy két dologra..csak halkan jegyzem meg,az elektromos autóknak is kell fém,gumi,műanyag,kenőanyag.......:))))))Jó lenne ha érdembe szórná az elméleteket:)......----úgy írom ahogy a videó megy..:)))))----na a spermaszám is már:)))))Mindenkit érint ez,nem lakhely függő:))))...(mondjuk kíváncsi lennék ön ilyen adatokat honnan szed?)....van sok műsor,ahol sajnos bebizonyították,hogy a "nagymotorok" amivel száguldoznak,bizony sokkal több káros anyagot bocsájt ki mint a többi gépjármű,csak azokat az anyagokat nem mérik vizsgán....olaj kitermelés stb...ismétlem,az elektromos autók is használnak műanyagot,fémet,kenőanyagokat:)))))))).......Olcsóbb lesz majd az elektromos...miért is nem arról beszél akkor,hogy a gyártók adják sokkal olcsóbban?????Akkor ki is nem foglalkozik a környezetvédelemmel?Miért csak pénzlehúzás??arról nem beszélve,hogy sok helyen már az elektromos is fizetnek parkolásért:))))....na abbahagyom..mert ez a videó nem sok értelmet ad...nagyon általános és kiélezett a téma,amit sajnálok

9 napja
Szabolcs Nagyváradi
Szabolcs Nagyváradi

BLABLABLABLABLA! Én fuvarozó vagyok a kamionok akár 40 tonnások azokat nem sokáig lehet akumlátorokkal mozgatni !! Professzor elfelejtetted megemlíteni a repülőket ! Képzeld több ezer litert fogyasztanak óránként ! Remélem példát mutatsz és olaszországba is a piros i3 asoddal mész !!

9 napja
Màtyus Viktor
Màtyus Viktor

Te pedig azt nyomod, hogy a dizel/benzines szar, es megdoglik aki azt hasznalja, bezzeg az elektromos auto. Te sem vagy kulonb, semmivel sem. Csolatas, semmi tobb. (Mind a ket fel)

9 napja
met kebyaah
met kebyaah

euro 5-ös dieselek kevesebb károsanyagot bocsátanak ki mint a benzines autók.... diesel 8 litert fogyaszt az sokkal kevesebb károsanyag kibocsátással jár mint 13 liter benzin elégetése... tény hogy elektromos autó a legegészségesebb és legjobb hatásfokú, de hosszútávra használhatatlan még sajnos... benzines autónak már nincs értelme mert rövidtávra elektromos autó kell hosszútávra meg diesel... becsületesnepper is csinált erről videót és elmagyarázta objektívan a dolgokat nem úgy mint te...

10 napja
met kebyaah
met kebyaah

Andras Horvath mondjuk meg 15 evesen is kevesebbet mint az allatok....

9 napja
Andras Horvath
Andras Horvath

Attól füg. Ként pl sokkal többet ereget, ráadsul majd 10-15 évesen okádni fogja a kormot.

9 napja
Fülöp János
Fülöp János

SOUTH PARK 10 EVAD 2 EPIZOD Inkabb ezt nezzetek meg mert tobb ertelme van mint ennek a videonak Ez a csávó egy kiaszott vészmadár mikor marvazt kezdte el magyarazni hogy a" józsi leugatja az aszonyt" mert nem esik teherbe komolyan mondom a siras meg a nevetes kerulgetett 1x re😂🤰🤱🙅‍♂️ A lenyeg az emberek hogy csak akkor kommenteljetek ha teljes mertekben egyet ertetek azzal hogy nem az asszony a bűnos hanem józsi mert diesellel jar a Marhája ahelyett hogy venne gy priust az ökör😁😂 Ha valaki az asszonyt hibaztatja az kurvara ne kommenteljen ezutan mert András mar nem.birja ezeket olvasni és be kell hogy kapcsolja a klimat a laksba mert annyira lefő a sok rohadék dieseles kommentelőtől akikbol a szufla nem fogy ki soha mert nyomatékbol irnak es kurva sokat mint most én is mert nem fogyasztunk csak 5 litert😁 szoval a kilmat Andras bekapcsolja es a öko lábnyom akkor lesz hogy a széllel szembe hugyozik ezután es nem.lesz hiteles yutuber mert kiderul hogy van otthon klímája és norbi is kolbaszt eszik vacsorara mert reka elarulta😂😂✌👨‍🎤👨‍🎤👨‍🎤

10 napja
Attila Atis
Attila Atis

Bevállalom a 3 gyereket, ha kapok egy elektromos autót. ;) andrás, ha kell neked is csinálok.

10 napja
Cars and Others
Cars and Others

Kedvelem Handras videóit. De, ez a cím egy uszítás. A Becsületesneppernek is van azért ehhez hozzáfűzni valója.  https://www.youtube.com/watch?v=Oub4-2vxfeE&t=6s ui.: A STRESSZ öli meg és teszi mozgásképtelenné a hímivarsejteket.

10 napja
srobiz
srobiz

Számomra csak akkor lesz releváns az elektromos autó, ha majd 1400km-t el tudok menni egyetlen töltéssel, plusz 2 perc alatt meg tudnék tankolni, mint a részecskeszűrős dízelemmel. Plusz nem ilyen árkategóriában kellene lenniük. Egy magyar átlagember kb 10 év alatt tudná összekapargatni az árát egy ilyen autónak. De csak akkor ha szinte csak kenyéren és vízen él. Magyarországon pluszban behozták azt a törvényt, hogy szélerőművet csak olyan helyre lehet építeni, ahol 12 km-es kerületben nincs település. Magyarországon konkrétan nincs ilyen hely. Nekem nem lenne ideális az elektromos autó, mivel 100 km-re járok naponta. Plusz azért vannak hosszú útjaim, amikre megint alkalmatlan egy max 5-600km-es hatótávú autó.

10 napja
go tibi
go tibi

Még csak szóbeszéd szinten, de már több felől hallottam, hogy a használt e-atuók ára nemsokára zuhan (2-3 év?). Ingázó vagyok, nekem jól esne egy EPA szerint is 300km-t tudó villanyos, 2,5 Miller alatt - akkor már nem kétséges, hogy azt veszek.

10 napja
Marton Ròbert
Marton Ròbert

Felejtsd el a saját autót, ülj fel a BKV-ra, volán, MÁV, járatokra, vegyél kissebb lakást. Ja vagy egy még jobb dolog, de azt megtartom magamnak.

10 napja
Marton Ròbert
Marton Ròbert

Nem egyél marhahùst, ületessetek fát okosak. Ez elektromos autók előállítás is, hagy maga után hatalmas lávlbnyomot.

10 napja
Richard Szekely
Richard Szekely

13:16 My owner will be back soon 😂

10 napja
tiby74
tiby74

Lehet itt szövegelni de amíg az elektromos autó ilyen irreálisan drága szerinted ki engedheti meg magának?? És ott vannak a városi terepjáró hybridek. Az nagyon tuti ugye??

10 napja
P J
P J

Kedves András! Épp most olvastam egy egyetemi docens (környezetmérnök) szakmai cikkét a közlekedési környezetszennyezés mortalitási lábnyomról itt Magyarországon. Évente jelenleg kb. 5-8000 honfitársunk hal meg idő előtt e szennyezés okán. Üdv.: Péter

10 napja
de dettyke
de dettyke

Köszi ! Bravo András!! Itt a tavasz, budapestiek elő a bringákkal :) Dízelek kipufogóját lehetőleg elkerülni!! ..az gyilkos

10 napja
osconsulting
osconsulting

Ki a zoldebb? A 20 eve szivo benzinest/dízelt hasznalo evi 10ekm futasteljesítmennyel vagy aki 3 evente cserelgeti a trendi hybrid/elektronos autoit ( az aram termeszetesen nem zold es megujulo energiaforrasokbol kerul eloallitasra a vilagon dontoen, kiveve nehany szerencses orszagot) es rengeteget (60-80ekm v tobbet) hasznalja? Koltoi a kerdes😀 Amig penzzel megvalthato a kornyezeti terheles addig itt semmi nem valtozik! Vilagkvota, aki keveset hasznal az eladja annak, aki sokat akar felhasznalni. Akinek sok penze van es/vagy sokat akar felhasznalni a kvotakbol az majd szepen megveszi Pali bacsitol a szukseges reszet😀 Pali bacsi meg a sok penzbol k*** befektet a zold iparba😀 En meg ulok otthon a zold foldhazamban es megelek a rich kids-nek eladott kvotambol. Evente meg 4 x eloveszem a veteran m5 5.0 v10 szivomat es megpadlozom😀

10 napja
Viktor Ocsovai
Viktor Ocsovai

azert ez egy osszetett globàlis problèma mer ne feledjuk el az autok alltali szennyezès kb 15% ! kerdem en mi van az ipar alltal kibocsajtott szennyezèssel ? vagy a fūtèsi szezonba bekapcsolt milliònyi othonnal foleg szegenyebb regiòkban ahol szemetet gumit es mindent elegetnek hogy ne fagyjanak meg! aztan mi van a millònyi repulőkkel amik egy ut alatt tobbezer litert èget el es bocsajt ki a levegobe! pluss ott a sok diselmozdony ,szoval nem kell mindent az autosok szàmlajara irni! enszerintem ez csak biznisz az autogyarak rèszerol csereld le a regebbi jòl mūkodő disled ujabbra mer nekik az a jò tele vannak a raktarak ! egyebkent az uj diselek euro6 se tudja azt a normat amit előirtak ! (lasd csak csalassal !) az elektromos autozàs meg mèg nem kiforrott technika , toltèsi rendszer hianyos es problèmas ,hatòtàv se annyi mint egy disellel ,ja es az àra sokkal magasabb ! pl egy jobban felszerelt teszla ami tudja a 5-600km kb 80-100ezer euro ..amig ilyen draga addig inkabb vesz az àtlag ember egy ujabb diselt felannyièrt, amit megtankol 5 perc alatt ès elmegy egy tankal kb 1200km ! valòban az elektoromos hajtas a jovő! de ameìg olaj van a foldon addig a disel es a benzinmotor èlni fog !

10 napja
Gábor Borsodi
Gábor Borsodi

A nemzőképesség csökkenése az életmód miatt van és a magasfrekvencián kommunikáló eszközök okozzák. Nem mindenért e belsőégésű motor a felelős. Egyébként egyet értek a káros hatásaikkal de az elektromos autó nem megoldás mert az csak a lokális környezetszennyezést csökkenti. Nem beszélve hogy nincs annyi lítium az aksikhoz amennyi minden embernek elég lenne a kocsijába. Ott a hidrogén technológia ami már majdnem kifejlesztett technológia csak mindenki ezeket az elektromos autókat hájpolja ezért ezt gyártja mindenki.

10 napja
Szisz Gyulai
Szisz Gyulai

20 eve Kellet volna mondanod! De nem mondtad! Pedig akkor mar a dizel szagan erezni lehetett ,hogy valami nem ok. Raadasul nalunk a sok sporolos suttyo dizele olyat kormol....

11 napja
triumph63u2
triumph63u2

Ameddig nincs normális egyterű és/vagy kisteherautó elektromos meghajtással ~ 400 - 600 km -es hatótávval Magyarországon is megfizethető áron addig biztos,hogy a benzines 14 éves Espace - mel fogok járni,mert nincs másra pénzem a hely és a jó utastér változtathatóság mellett. Tisztában vagyok a környezeti katasztrófa helyzettel,bár a Föld Nap körüli pályájának a változása is bőven közre játszik ebben csak erről sem szeretnek beszélni,ahogyan arról sem,hogy a ”Globális felmelegedés„ nevű dolog sem létezik csak a pénzhúzás miatt találták ki(pl. : a szén-dioxid kvotákkal kereskedés),évekkel ezelőtt megfurták az Északi - és a Déli - Sark jegét,a jégből vett mintákat színképelemzéssel és más módon vizsgálták. A vizsgálatok egyértelműen kimutatták,hogy a Föld történelme során sokkal nagyobb hőingások(15-20 ° C) voltak nemcsak olyanok mint a most emlegetett 2-3 ° C - os emelkedés s az emberiség túlélte(többek között a Föld alatti melegvizes forrásokhoz húzódva),erre a Meteorológiai Intézet archívumában lehet találni adatokat bőséggel. Az ózon réteget ( 3 db Oxigén atom összekapaszkodva O3 )viszont saját magunk tettük tönkre a 2075 db(+ Csernobil 9t plutónium és ~ 3t uránium,mert szaporító reaktor volt a lelkem,+ Fhukushima ami ”csak„ leolvadt és elsőnek a tengert kezdte szennyezni,de ~ 3 hét múlva mér Tokió légterében is kimutatták a sugárzást lásd. Kiraktak egy tornászlányt a Magyar válogatottból,mert nem akart a sugárfertőzött Tokióba utazni) atomrobbantással amelyek során rengeteg elektrómágneses sugárzás szabadul fel ami szét tudja bontani a három Oxigén atomból álló ózon pajzsot továbbá ezeknek a fránya atomrobbanásonak van egy olyan tulajdonságuk is,hogy nagyon ügyesen befészkelik magukat az Ionoszférába és a Földi mágneses mező miatt cipeljük magunkkal az összes ”jóságot„ amit felrobbantottunk.

11 napja
triumph63u2
triumph63u2

A történet még kiegészíthető az akkumlátorok hatásfokával ami még messze van a szükségestől. Az akkumlátorokhoz felhasznált anyagok kitermelése majd legyártása során keletkezett környezet terhelés sem mellékes. De - ha már környezet védelem - beszélhetünk a PET palackokról is(polietilén-tereftaláz) amelyek anyaga igen elökelő helyen áll a rákkeltők listáján.

10 napja
Szabolcs Pernyész
Szabolcs Pernyész

én nem ellened vagyok András de a dizel nem rosszabb a benzinnél,mind a kettő szennyezi a környezetet de a dizel erő a benzin gyors ez hülyén hangzik de a dizel nem rossz, sőt pont elég jó. Persze az elektromos autó az nagyon jó és olyat szeretnék de idegesit hogy mindenki a dizelt egy nagy rakés szarnak tartsa

11 napja
Balázs Géró
Balázs Géró

Az a gond, hohy e-auto az okos dolog, magam is beruháznék egyre. Csak, ha vennék is egy Nissan Leafet, vagy i3at, az önerő se kutya. Meg gondolkodtam az akksik adaptálhatóságán is. Itt értem azt, hogy most megveszek egy leafet, rá 10év múlva mondjuk megy annyit a technika, hogy jobb akksikat gyártanak és..... fogom tudni növelni a hatótávját az autómnak? Kifogom tudni csereltetni az akksit egy nagyobbra? Amivel messzibre is eltudok menni. És még az elején vagyunk, a hatótávok is egyre csak nőnek. 2000km..... nem tudom mikor érjük el ezt, vagy minimum 600km, 600 az tudom h van annyi egy Teslánál. Tan picit kevesebb nem tudom. Legalább is azt látom hogy várni kell. A másik pedig a pénz. Sajnos

11 napja
istván fehér
istván fehér

A nagymértékű környezetszennyezés tény. De amíg a kőolaj mogulok érdekét sérti az elektromos autók fejlesztése és elterjedése, addig esélytelen a helyzet. A jelenlegi világot az extra profit irányítja. Mellesleg hiába vannak használható, ráadásul magyar találmányok, ha nem tudják szabadalmaztatni. https://www.youtube.com/watch?v=seasREqTjoE

11 napja
burmesesausage
burmesesausage

Azért azt jó lenne látni, hogy érdemes rendszerben gondolkodni és állami beavatkozás nélkül egyelőre sehol nem skerült áttörést elérni. Látható, hogy a németek is belefutottak egy kátyúba, mikor kiderült, hogy az atom kivezetése egyrészt növelte a fosszilis, elsősorban szénerőművek által termelt áram iránti igényt, másrészt rávilágított a technológiai korlátainkra, ami a villanyáram tárolását és nagy távolságokra való hatékony, igényekhez igazodó szállítását illeti. Az érthető, hogy H.A. egyéni boldogulását romantikus hevülettel az elektromos autózáshoz köti, de egy államnak, vele ellentétben nem csak arra kell odafigyelnie, hogy miből legyen energia, hanem a gazdaság energiaellátásának biztonságáról, stabilitásáról is gondoskodnia kell. Természetesen az lenne a legjobb, ha semmilyen módon nem szorulnánk fosszilis energiahordozók elherdálására, de ez a bolygónk különböző pontjain annyira eltérő kihívásokat jelent egyelőre, hogy sem céldátumot az átállásra megjósolni, sem pedig egyes 5-10 milliós nemzetgazdaságok abban betöltött szerepét felelősen számonkérni nem reális. Azt is figyelembe kell venni, hogy a fosszilis energiahordozók felhasználásának csak egy bizonyos része a gépjárműforgalom üzemanyagfogyasztása, ami a föld terhelésének nem is a legsúlyosabb eleme. Nézzük az általad is felhozott norvég példát. Sokan erőteljesen tiltakoznak, ha azt vetik a norvégok szemére, hogy gazdagok, ezért tehetik meg, hogy ilyen rohamléptekben növelik az EV-k számát és egyben arányát a gépjárműparkjukban. Azt állítják, pusztán szemlélet kérdése az egész. Igen, a norvég politika, közmegegyezésre alapozva elindult az elektromos járművek támogatása irányába. Az autók ára Norvégiában eleve nagyon magas volt, ám azzal, hogy az állam elengedte az áfát, vámot és ingyen parkolást az EVk-re valamint töltést biztosított, sőt a norvégokat elég komolyan terhelő út-, alagút és híd díjakat is kedvezményezte, előállt az a helyzet, hogy egy EV Golf olcsóbb lett, mint egy ICE Golf, a fenntartásról nem is beszélve. Vagy ott áll a norvég állam mögött a töménytelen pénzt a zsebébe tömő norvég olajipar, vagy nem, vagy gazdagok a norvégok, vagy nem, de csodák csodája, az történt, hogy a derék vikingek a 250000 koronás villanyautót kezdték el vásárolni, nem ugyanannak a 300000 koronás benzines változatát. Létrejött a paritás, sőt. Igen, a politika belenyúlt, de csak azután indult meg a norvégoknál a felívelés, amikor ugyanannyiba, vagy kevesebbe kezdett kerülni a villanyautózás. Érdekes, hogy a hasonlóan gazdag Svájcban nem tette meg ezt a lépést az ország, nem is tapasztalható norvég szintű áttörés EV terén náluk. Nem a netem olvasom, hanem norvég barátaim mondják, hogy az elektromos autózással problémák is jelentkeznek náluk. Egyrészt azt tudni kell, hogy Norvégia úthálózata Oslo környékének kivételével nem egy autobahn paradicsom. Trondheimből Osloba nem az autó a logikus választás és a domborzati viszonyok miatt rengeteg a híd, alagút, komp de útszakasz is, ami fizetős. Nem kicsit, hanem súlyosan fizetős. Csak mellékesen jegyzem meg, hogy amikor a Norvég tenger partján élő (ún. vidéki) ismerőseimet szabályos autópálya tempóban viszem a bécsi reptérre, halálfélelmük van, nincsenek hozzászokva 80 fölötti tempóhoz. Na most úgy néz ki, hogy a kezdeti lendület után az útdíjakat fokozatosan visszavezetik az EV-k számára is és a többi kedvezményt is kivezetik, ez pedig megakasztja a további előretörést. A másik dolog, amiért mondom, hogy rendszerben érdemes gondolkodni, a töltés problematikussá válása. Az elmúlt néhány évben a töltőhálózat évi 26%-al bővült, míg az EV-k száma évente megduplázódott. Ma a norvég villanyautósok 58%-a nyilatkozik úgy, hogy gyakran kell várakoznia a töltő állomásokon. Csütörtökön ne akarj tölteni! Azt javasolják, hogy csak az vegyen EV-t, aki egyénileg otthon meg tudja oldani a töltést. Nyilván hosszú távon ez nem lehet akadály, de egyelőre megtorpanni látszik az EV forradalom. Eddig sem vált tömegessé sehol, ahol nem avatkozott be az állam, de szerintem megdögléssel riogatni embereket olyan országban ahol új autót szinte csak céges finanszírozásban vásárolnak, ahol nemhogy árparitás nincs, de milliókkal drágább egy villanyautó, mint hasonló méretű ICE párja, merő hatásvadászat. Akkor sem fogok testmagasságom ötszörösére emelkedni saját izomzatom segítségével, ha nagyon akarom. Sőt akkor sem, ha velem együtt 2050-re kihal az emberiség.

11 napja
Simon Horváth
Simon Horváth

Én is villanypárti vagyok, de a korszerű dízelek városban jelenleg tisztább levegőt bocsátanak ki, mint amilyet beszívnak.

11 napja
Dávid Laczkó
Dávid Laczkó

Egy újabb beszűkült látóterű véleményező az elektromos autók mellett. Ha jól értettem, akkor feltételes módban volt megfogalmazva kb minden. Minden szép és jó lesz, ha nem lesz ott a "ha". Amíg van, addig nincs keresnivalója magyarországon (sem) az e-autóknak. Az elektromos autóké a jövő, de a jelenlegi helyzetet figyelembe véve a belsőégésűek a kevésbé szennyezőek, akkor is ha nem tetszik. Továbbá, sokan fikázzák a dízelt, de csak azt hajtogatják, amit valahol hallottak. Senki nem nézi meg hogy egy benzines csaknem a kétszeresét bocsájtja ki co-ból, mint a dízel, azonos motorméretnél. Tény, hogy a dízel rákkeltő vegyületeket állít elő égéskor, de azok a modern dízelek, amik az úgynevezett adblue-t használják a részecskeszűrő mellett, már ettől is mentessek! A gond az, hogy ez senkit nem érdekel. A médiából az folyik, ahogy itt is, hogy vegyél elektromost, de senki nem nézi, hogy jelenleg nincs meg az infrastruktúra ahhoz, hogy élvezni lehessen az előnyét. Ami még nagyon zavar, hogy mindenki a kisembereknek beszél lefele, de felfele senki, pedig előbb ott kell változtatni. Meg kell teremteni a feltételeit annak, hogy ki lehessen használni az új technikát, aztán lehet váltani e-autókra. (Dízelem van, és nem eszik többet 5.5liternél 100on. Sajnos idős és szennyez, ha tehetem lecserélem egy modern dízelre vagy elektromosra, ha megújuló energiából tölthetem.)

11 napja
Andras Horvath
Andras Horvath

Nem. Nrm szennyeznek kevesbe, kismillio tanulmany keszult mar errol.

11 napja
Péter desing
Péter desing

Na azért itt hasonlítgatni Magyarországot ,Norvégiával legtöbbet eladott akármivel kapcsolatban is(van még hova fejlődnünk),vagy is gazdaságilag összemérni ,enyhén vicc kategória! Remélem az megvan ,hogy az átlagmagyarnál nem a gondolkodás szab határt,ha nem sokkal inkább a pénztárca!

11 napja
Péter desing
Péter desing

+Andras Horvath Ja és abból( ha igaz a statisztika,mert gondolom te is csak az alapján mondod),mennyi a hitelre vett vállalkozásba vitt autók száma ,ahova ugye nem igazán opció az e autó!És akkor megint visszatérve az átlag magyarember hasonlítása az átlag norvéggal.....!

10 napja
Andras Horvath
Andras Horvath

Ez baromsag. Rengeteg 20 milla feletti autot adnak el magyarorszagon, ami mind lehetne akar elektromos auto is.

11 napja
Viktor Endrész
Viktor Endrész

"és már a föld alatt leszek amire mindez megtörténik" Remélem, hogy 10év múlva még bőven élni fogsz! ;)

11 napja
Andras Horvath
Andras Horvath

50 ev lesz az.

11 napja
László Müller
László Müller

Milyen korlátoltnak kell lenni ahhoz, hogy azt hidd, a dízelbe fogsz beledögleni! :D A légyszennyezés 15%-át SE adják a személyautók! És ennek töredéke a dízel. Szegény srác totál átment hívőbe. Kár érte. :(

12 napja
Andras Horvath
Andras Horvath

Tenyleg? A varosban 15 %? De jo is lenne.

11 napja
Peffy™
Peffy™

Tudom, sok-sok háttérproblémát vetne fel, illetve az emberi gondolkodásnak is át kellene alakulnia, de szerintem a tömeges elektromos autó használat kialakulásában a kölcsönzés tudna segíteni. Egy nagyobb városban telepekről lehetne bérelni a kocsikat, amikért használati + töltési díjat kellene fizetni. Ezt szerintem egy nagyobb rétegnek kedvező is lenne. Tudom, hogy ehhez kell géppark, frekventált elhelyezésű telep, spéci elektronikus rendszerek... De én ebben látok jövőt! :) Továbbá remélem, hogy a fejlődés előrehaladtával tudnak gyártani olyan napelemeket, amelyek hatékony töltést biztosítanak és a kocsik tetejére nyugodtan felszerelhetőek lennének (illetve sikerülne átlátszó paneleket gyártani, így a szélvédők is tudnának áramot termelni).

12 napja
Péter Kiss
Péter Kiss

Nagyon jók a videóid! Tetszik, hogy vágatlan és nyugodtan beszélj órákig. A hétvégén épp egy természettudományi konferencián vettem részt. A vacsora folyamán egy olyan asztalhoz kerültem, ahol mind az 5 ember (rajtam kívül) a megújuló energiaforrásokkal, környezettszennyezéssel és környezetvédelemmel foglalkoznak Németországban. A videódnak köszönhetően, amit épp reggel a konferencia előtt megnéztem, teljesen új dolgokat tudtam velük megosztani az elektromos autózásról annak ellenére, hogy én tengerbiológiával foglalkozok. Köszönöm és még több hasonló videót!

12 napja
Róbert Veres
Róbert Veres

Tisztelt András! Végig néztem a videót,és nagy vonalakban egyet is értek azzal amiről beszéltél.Viszont vannak dolgok amik felett kicsit nagyvonalúan elsiklottál.Szeretném leszögezni,NEM TROLLkodni akarok a hozzászólásommal! Bizonyos tanulmányok szerint,az emberiség össz emissziójának csupán 25%-a származik a gépjárművektől,és ennek a fele,tehát 13% a közúti forgalom által kibocsátott mennyiség.Az adatokat megnézheted itt: https://ourworldindata.org/co2-and-other-greenhouse-gas-emissions Bár ezzel szerintem Te magad is biztosan tisztában vagy...vagy mégsem? Már a videó címe és tematikája is finoman fogalmazva félrevezető.Hisz az iparral(az egyik legnagyobb szennyezővel)ami az elektromos autókat előállítja nem is foglalkozol benne.Vagy a hulladék kezeléssel...Azzal például hogy egy kilogramm Lítium,Nikkel,stb.előállítása mennyi energiát emészt fel,és mekkora károkat okoz az ökoszisztémában.Mert ezekhez baromi nagy lyukakat kell ám a földbe ásni.Azzal sem foglalkozol,hogy az elektromos autókhoz kellenek fémek,acél,alumímium,réz.Ezek sem csakúgy teremnek a fán.Ez mind a levegő brutális szennyezésével jár.És akkor még a környezeti hatásokról nem is beszéltünk.Tudtommal a 100%-os akkumlátor újrahasznosítás még nem megoldott.A legoptimistább jóslatok is 10-12 évről beszélnek ez ügyben.Ha jól számolom az 2029-ben várható.És addig? Valamint azzal sem foglalkoztál,hogy a zokni vagy a póló amit viselsz egy nyersolajmotoros konténerhajón és/vagy egy kerozin zabáló repülőgépen(ami Budapest felett is elrepül) érkezett Európába. Tény és való hogy a városainkban rosszabb a helyzet,hisz nagyobb a gépjárművek koncentrációja.De a kialakult helyzetért csak az autózást felelőssé tenni nettó f@..ság,már megbocsáss.Hisz az emberi tevékenység(ipar,mezőgazdaság,stb.)unblock felelős a problémáért.Mi vagyunk probléma,és az életmódunk. Szeretném ha nem értenél félre(ha egyáltalán elolvasod ezt)nem vagyok luddita,vagy a technológiai haladás ellensége.Sőt!Én is szeretnék majd belátható időn belül egy elektromos vagy hibrid autót.És próbálok tenni a környezetem tisztaságáért.Mert ezt tartom a helyes útnak. Sok ember figyel Téged,légy objektív.Ne vezesd a követőidet félre. Tisztelettel:Robi

12 napja
Andras Horvath
Andras Horvath

Mint mondtam: a varosban toljak ki az ortod ala a szennyet.

12 napja
GBatya
GBatya

A szennyezés 12%-át adják az autók. Az olaj cégek pedig a szabályozásokra azt mondták úgyis a repülés kompenzálja, ha csökken a kereslet. Akkor minek az egész?! Közben egy 3hengeres szar, ami 200.000km-t bír ki 6-7millió Ft. Az elektromos meg 10milla, az akksi 7000töltés után kuka. Mi lett az üzemanyag cellával?

12 napja
Losonczki Petya
Losonczki Petya

Ja értem,szóval ha én több cikket elolvasok a neten,meghallgatom hozzáértő emberek véleményét akkor az bullshit,meg szar,de ha te olvasol cikket a neten akkor az az egyetemes igazság? Ténylegesen hozzáértő emberek megmondták nem egyszer hogy az autók a levegőszennyezésnek maximum a 20%àt teszik ki. Szóval hiába tiltanànk ki akàr a felét akkor sem lenne drasztikus változás. Nemrég egy reggeli rádióműsorban egy szakember elmondta hogy a fő probléma az autókkal kapcsolatban az hogy mivel az emberek 90%a csóró így 10-15-20 éves kocsikat vesznek,senkinek sincs pénze újra,szarul vannak szervizelve,a szervizek is smumàkolnak. A dohányzásról nem is beszélünk,pedig iszonyat mértékben szennyezi a környezetet és a levegőt,több millió ember cigizik és a világ legfeleslegesebb dolga és simán be lehetne szüntetni. A másik az elektromos autó. Imádom amikor mindenki ezt szajkózza, én is szívesen vennék,vezetnek elektromos autót,szimpatikus is csak qrvàra nincs 20 millàm elektromos autóra,se 40 Milla Tesla-ra de még ha lesznek is majd "elérhető" áron 8-10 millàért azt sem fogja tudni megvenni az átlag 150-200 ezret kereső magyar. Könyörgöm,nem Dubai-ban élünk. A kigyúrt kopasz maffiózók,meg a szilikon mellű zsebkutyàs luxusprosti megengedhetné magának,de azok sem fognak elektromos kocsiba ülni a Q7-es,az X5-ös meg a Porsche Cayenne helyett mert az nem menő. Meg ezek a drasztikus megoldások: ööhh káros a kocsi akkor ne legyen senkinek kocsija öhh. Mintha azt mondanám hogy tele van az internet káros tartalmakkal,pornókkal, meg a fiatalokra káros influenszerekkel akkor ne azt szűrjük meg hanem ne legyen alapból internet! Meg azért a videók alapján elnézve eléggé részlehajló vagy a Tesla-val így nehéz komolyan venni. Könnyű annak azt mondani hogy dögöljön meg minden benzines,dízeles ha nem érintett benne,meg elektromos autóval,tömegközlekedéssel és kerékpárral jár és egyszemélyes azért teszi mert a környezetre figyel,francot,nincs jogsija vagy pénze kocsira azt itt àlszenteskednek.

12 napja
Tamás Pálinkás
Tamás Pálinkás

Ugyan ez az elektromos cigaretával a helyzet

12 napja
József Kosák
József Kosák

Villamos ember vagyok ,tehát örömmel üdvözlöm, hogy végre megindult az elektromos autók diadala. A fejlődést lehet akadályozni, de megállítani nem.Hogy drága? Mert sok pénzbe került a fejlesztés, és az új gépsorok vásárlása is. Elég ha csak azt mondom, hogy egy villanymotorban van egy álló, és egy forgórész. A belsőégésűben meg több dugattyú, főtengely, szelepek és ezt működtető mechanizmus a többit nem is említem. Ami viszont új, az az elektronika. Inkább azt sajnálom, hogy ebből kimaradtunk. Mert a 60-as években fordultam a főváros vezetéséhez, hogy a Margit sziget alkalmas lenne önjáró kocsik elindítása, akár kísérleti jelleggel is. Fix megállókkal, mint például sport pálya, szabadtéri színpad, Palatinus szállod, stb. Semmi uj nincs, csak össze kel rakni, és sok tapasztalatot lehetett volna ezzel szerezni, és mára már talán mink szállítanánk az elektronikát külföldre.

12 napja
Bakonyi Balázs alias dzsenklümen
Bakonyi Balázs alias dzsenklümen

Igazat szólsz a környezetszennyezésről Horváth András.Több ilyen felvilágosodott ember kéne . Mi is ezért költözünk le vidékre mert nagyon büdös a levegő itt Pesten. És nem csak szerintünk. A fiamnak se tesz jót ez a büdös égett levegő. Szeretném ha a családom egészséges maradna. De itt levegőt venni katasztrófa. Ökológia menekültek leszünk mint a Hollandok😀

12 napja
Ottó Vándornyik
Ottó Vándornyik

"nagyon nagy bajok lehetnek" mondd el még legalább százszor. Itt nem a kisautókkal van a baj meg a régi szívó diesel golfokkal meg mercikkel. Hidegen okádják a kormot meg a füstöt de amikor eléri az üzemi hőmérsékletet kisebb a károsanyag kibocsájtása mint a softwareesen trükközött korszerú dieseleknek. A transit forgalom nagy része közúton folyik 99,9 % diesel nyergeseken , akkor mit akarunk itt elektromos autókkal ,meg hybridekkel??!!!. Valamikor volt olyan lehetőség h a határon a kamionokat felpakoták vasúti kocsikra és azzal szállították tovább a célállomásig (RO-LA). Környezettudatosság pl.!!! Vagy ha már a környezetvédelemnél tartunk, miért kellett megszüntetni a csere göngyölegeket ezelöt lassan 20 éve???? El van b.a.s.z.v.a. az egész!!!!!!!!!

12 napja
Silat Jitsu
Silat Jitsu

Tök jó, hogy megtaláltam ezt a videód. Amit még hozzátennék, hogy a személyautókon túl az árúmozgatás szerintem nagyságrendekkel nagyobb gond. Én elég sokat autókázok, mivel külfőldön élek. Feltűnt már valakinek, hogy az elmúlt 15 év alatt mennyi lett a kamionok száma? Már nem lehet tőlük elférni az autópályán, főleg ahol csak két sáv van. Külön sáv kellene nekik, és így is egymást érnék lassan. Na azok mennyit pöfögnek ki, végig az autópálya mentén? Velük kéne valamit kezdeni, pl. elektromos kamion, vagy valahogy az egész árúforgalmat forradalmasítani kéne, mert amíg ők vannak, addig hiába váltanak a kis emberek elektromos autóra.

12 napja
imre trenka
imre trenka

a sok műanyag előállítása jobban szennyezi a környezetet,mint az autók.ez tény! az emberekben ezt kéne tudatosítani és megpróbálni mellőzni az életünkből a sok műanyag sz... a villamos autókról pedig csak annyit,hogy az emberek nem hülyék,csak szegények.ezért nincs elektromos autójuk.annak akinek 1millója van autót venni-mint nekem is-annak hiába magyarázod,hogy 100000 km után megtérül a villanyautó és onnantól olcsóbb!

12 napja
Viktor Somodi
Viktor Somodi

Szia én Svájc bán vagyok és 5km én belül 4Teszla jött velem szembe az úton szóval igen is van ra igény a mihamarabbi atallasra csak többet kellene keresni a Magyaroknak és hamarabb vennének elektromos autókat. Én úgy tervezem a következő autóm már elektromos lesz.

12 napja
Creppy TV
Creppy TV

Arabok nem fogják hagyni.:)

12 napja
Planthago
Planthago

Olyan laposföldes érzés téged hallgatni. Ugye tudod, hogy a lakásod sok sok kiló műanyag berendezése az okosórád és telefonod és laptopod max 1/2 évig hordott ruháid(nem a minőségüket vagy az esztétikájukat hanem csak az anyagukat figyelembe véve) keményebben odavernek a környezetnek mint az én csodás kis dízelem. Nem mellesleg olajból nem csak üzemanyag készül így az a gondolat hogy a kitermelésre és finomításra használt energiát "átpakolod" lakossági autótöltésre igen muris. Ahogy kórházakat sem csak azért tartunk fent hogy az autók káros-anyag kibocsátása által okozott károkat kezeljék így az eü-s számításod elég homeopátiás. Valóban van baj a városi légszennyezettséggel de az töredéke a fapados repülőjáratok, ipari műanyag és textilgyártás vagy a fémipar vagy akár az okos eszközök aksi gyártása által okozott károknak. Egy trendi életmód jelenleg a 2-3 hónapig használt ruhákkal, 6-12 hónapig használt elektromos eszközökkel 1-3 évig használt autókkal és kerékpárokkal, évente 6-8 mini és 2-3 nagy nyaralással, 1-2 naponta történő élelmiszer vásárlással amik egy része a bolygó másik oldaláról érkezik és az ezeket kiszolgáló ipar jobban károsítja a környezetet mint az ingázók városi autósok. De a csupa üveg épületek fűtése hűtése kicsit károsabb szintén. a nemzőképességgel foglalkozó rész meg annyira vehető komolyan mint egy zaftos laposföld elmélet. de ha igazad van akkor hogyhogy kína és india súlyosan szmoggal fertőzöttek de valahogy csak nem lesznek kevesebben és afrikában is bármekkora a szennyezettség folyamatosan nő a népesség? egyébként ha gondolod nézd meg egy nagy nyugat-európai élelmiszer ipari raktárház energia igényét ahol sok az elektromos targonca és nézd meg hogy hogy van beosztva a töltés milyen humán és logisztikai feladatot jelent megszervezni hogy a gépek ne akadályozzák egymást és folyamatos legyen a kihasználtság. Majd gondold végig hogy mit jelentene ez mondjuk csak Budapest tömegközlekedése esetében. És akkor az áruszállításról még nem szóltunk egy szót sem. Csak az EU területén naponta több mint 1.000.000 kamion és teherautó jár folyamatosan hogy mindenki be tudjon vásárolni a közértben. És ezek csak amik a kaját szállítják. Minden délben és este több mint 1.000.000 kajafutár kel útra a városokban az EU területén. Ezek azért elég komoly energia igények és tényleg csak néhány dolog jutott az eszembe. És azért érezzük hogy egy teslához képest egy hűtőkamion kicsit nagyobb energiát igényel. Nem véletlen hogy jelenleg nem benzines hanem csak dízel teherjárművek járják az utakat. Az nem kérdés hogy kell tenni valamit a környezet és légszennyezés ellen de nem az elektromos autók a megoldás és főleg nem lakossági oldalról. Ugyanúgy ahogy az autók között biciklizni sem egészséges csak annak tűnik. Hiszen nincs is jobb annál mint terhelés alatt lévő tüdővel torokra venni a kipufógó gázokat. Szóval az elektromos autók nem megoldás hanem csak a probléma növelése a jelenlegi technológiai és gazdasági és társadalmi berendezkedésünk és szintünk mellett.  .

12 napja
Planthago
Planthago

+Andras Horvath a cenzúra mindig kényelmesebb megoldás mint érvelni:) Azt hiszem nem véletlenül a napiszar.hu ajánlásával találtalak csak meg, nem pedig valami komoly hiteles média környezetvédelmi / autós/ tech rovatában. Hiszem hogy jó helyen vagy fent a napiszaron. és ne aggódj már csak néhány lépés és át fogod látni azt a bizonyos összeesküvést ami minden párbeszédképtelen konteós sajátja. na további kellemes cenzúrázgatást gyomláld serényen az ellenvéleményt hiszen a vita az olyan tudományos dolog és az unalmas sokkal színesebb ha mindenki ugyanazt mondja az a fejlődés motorja .

12 napja
Andras Horvath
Andras Horvath

A muanyagot ujra lehet hasznositani. Az EÜ sok ezer milliard, az 500 milliard csak a szennyezesbol adodo koltseg. Tovabb nem is olvastam.

12 napja
diamant8421
diamant8421

baszki, beledöglünk a fegyverekbe, a kábítószerekbe, éhínségbe, meg még sok más szarba is

12 napja
Online Hero
Online Hero

Tudod mi a baj ezzel Andris? Az hogy hiába próbál meg az ember gondolkodni globálisan, ha mindenki baszik az egészre és nem tesz érte semmit lokálisan.

12 napja
Attila Bálind
Attila Bálind

Szia András! Nagyon tetszett ez az epizód (is), és szerintem megérne egy misét ha készítenél egy videót arról is hogy honnan fog az áram megtermelődni. Érdekes hogy Norvégiát hoztad példának, ahol világszinten magas a megújuló energiával megtermelt villamos energia százaléka, amit ugye a vízi erőművek termelnek (ha jól tudom kb 90%), és nem napelemek, vagy szélerőművek. Külön tetszett, hogy a nukleáris energiát is felhoztad, hiszen bármennyire is furcsa, nagyjából ez a legzöldebb energia ha tetszik, ha nem. Nem szennyezi közvetlen a levegőt messze a legtöbb energiát termeli, de a globális felmelegedést se fogja megakadályozni, ellenben az égési termékkel sem tudunk mit kezdeni. Lényeg a lényeg, szerintem tök jó lenne ha lenne egy ilyen brainstormingos mi lenne ha Magyarország átállna megújuló energiaforrásokra, mert nekünk sajnos nem lesznek vízlépcsőink, se nem fúj úgy a szél ahogy kellene, a jelenlegi technológiával nem tudjuk tárolni a napenergiából megtermelt áramot. Geotermikus energiával jól állunk, de ha nem megfelelően lesz kiaknázva akkor az ivóvíz készletünket veszélyeztetheti, ami 50év múlva lehet drágább lehet az aranynál is. P.S. nagyon jó a csatorna, csak így tovább! :)

12 napja
Norbert Torzsa
Norbert Torzsa

Én is pártolom az elektromos autókat, de sajnos nagyon drágák, és az emberek nem igen engedhetik meg maguknak, viszont autóra szügségük van.

12 napja
Sandor Derzsi
Sandor Derzsi

Csak jelzem, hogy a diesel alapvetően növényi olajra lett kitalálva... a benzines gép elmegy etanollal is... mi lenne, ha olajtermőket és egyéb növényeket termesztenénk?????? Érdekes tanulmány lenne.....

12 napja
Andras Horvath
Andras Horvath

Nem lenne elég termőföld hozzá.

12 napja
Sz. Ádám
Sz. Ádám

Furcsaságok: 1, A személyautó közlekedés a környezetszennyezés 3%-át okozza. 2, Egyik ismerősöm feltalálta a gyorstöltőt bármilyen akkuhoz és ezt nem gigászi wattokkal éri el, hanem nagyfrekvenciával. Kutyának sem kell. 3, Pár éve egy indiai csapat kifejlesztett egy 3 perc alatt 80%-ra tölthető akkumulátort. A GE megvásárolta a szabadalmat és soha nem hozzák forgalomba. A lényeg, hogy mindig minket (a tömeget) kell szívatni.

12 napja
Sz. Ádám
Sz. Ádám

+Andras Horvath Igen, ez jó megközelítés. Városban a légszennyezettség és a zajártalom is nagyon fontos, amiket a villamos hajtással teljesen eltörölhetünk.

12 napja
Andras Horvath
Andras Horvath

A városi szennyezés hány százalékát okozzák az autók?

12 napja
isti nagy
isti nagy

"4 liter benzin előállítás annyi energiába kerül, mint amivel te 50 km-t tudsz menni. " Legyen az 10 kW kb. A dunai finomító évente 10 millió tonna üzemanyagot finomít. (10milliárd kg) Akkor tehát minden 4 liter 10kw, szóval 2,5 milliárd kWot használ. Az 2500 millió Megawatt. Paks 2000 MW óránként. 8760 óra van egy évben. Az 17,5 millió Megawatt. Na, most van három lehetőség. -Valamit nagyon elszámoltam. - Van még stikában az országban valahol 145 darab paksi atoerőmű - Orbitális nagy baromságot beszél a szakértő influenszer úr.

12 napja
Andras Horvath
Andras Horvath

https://insideevs.com/fully-charged-discusses-electricity-use-by-fossil-fuel-refining/ De keress rá elég sokan kiszámolták már.

12 napja
Molnár Sanya
Molnár Sanya

Szeva. Te ezeket tényleg elhiszed amiket mondasz? Most akkor a pestiek egészségét félted vagy a környezet tisztaságát? Az a rengeteg pénz biztos hogy oda megy ahova mondják vagy ez is egy jó üzlet bizonyos rétegeknek? Ha annyira környezettudatosak lennének akik az elektromos autókat gyártják akkor miért nem az az olcsóbb és nem a dízel vagy a benzines?

12 napja
Pál György
Pál György

Erősen sarkalt vélemény nyilvánítás.... 100 százalékig nem lehet az asztmát és a légúti megbetegedéseket a dízel járművek szennyezésére fogni. Nekem nincs semmi gondom az elektromos járgányokka, de amíg 10 évente kb. 3000 eurót tudok költeni autóvásárlásra addig esélyem sincs elektromos járgányt venni, nem beszélve arról, hogy nekünk minimum 7 személyes jármű kell, amit nem igazán láttam még elektromosban.

12 napja
ATS
ATS

Nos a benzingőz és Diesel imádók figyelmébe: https://hvg.hu/tudomany/20190413_legszennyezes_kipufogo_gaz_asztma

13 napja
Péter Takács
Péter Takács

Hamarosan tervezek autót vásárolni, de ilyen benzin árak mellett..., szóval értitek. kb olyan 1 milla körüli pénzt szánok a járgányra és úgy döntöttem, hogy ennyi pénzből elektromosat nem lehet sajnos, ezért úgy döntöttem, hogy LPG gázosat veszek. azt írják róla, hogy nem kormol úgy és nem bocsájt ki annyi kénes vegyületet, lényegesen olcsóbb, gazdaságosabb, szerintem ez egy járható alternatíva lehet, hogy kevésbé káros legyen a kipufogógázom, és ezzel kihúzzam addig, amíg nem hódít jobban teret az elektromos, ami kb 10 év szerintem és 30- 40% arányban lesznek az utakon. Nagyon várom.

13 napja
Jordán Gábor
Jordán Gábor

A föld nagyon jól van..........nem a föld haldoklik hanem mi emberek. A föld 5 milliárd éves és még fog is élni sokkal többet. Nekünk lakhatatlan lesz de a föld szempontjából ez lényegtelen. Észre sem veszi ha eltűnünk a picsába.

13 napja
Jordán Gábor
Jordán Gábor

+dezz valóban. Addig is működik a természetes szelekció. Vagy alkalmazkodunk a megváltozott klímához vagy visszafordítjuk a folyamatot.........vagy mehetünk a többi életképtelen faj után a süllyesztőbe.

12 napja
dezz
dezz

+Jordán Gábor Már régen elkezdhettük volna a terjeszkedést a Naprendszerben.

12 napja
Jordán Gábor
Jordán Gábor

+dezz az nem kérdéses, hogy bekövetkezik-e......csak az a kérdés mikor?! :) statisztikailag már túl vagyunk az időn, higy eltrafáljon bennünket egy kisbolygó vagy aszteroida....minden perc ajándék :) morbid lenne ha mire megoldjuk a környezetszennyezést, addigra jön egy meteorit és leszakítja a légkört :D

12 napja
dezz
dezz

+Jordán Gábor Ez is egy megközelítés és ha hülyék vagyunk, akkor be is következik. Akkor végülis meg is érdemeljük. De azért nem árt megpróbálni elkerülni. :)

12 napja
Jordán Gábor
Jordán Gábor

Csak mi emberek szeretjük azt hinni az egonknál fogva, hogy jelentünk valamit az univerzumban.......kihalásunk nem lenne nagyobb hatással a naprendaszerre, mint egy döglött hangya az udvarodon a Te életedre.

12 napja
Autó Kozmetikás
Autó Kozmetikás

Értem én ! Okos és rafinált ember vagy jó ki talált "munka"! mindent fel építettel Te ebből is élsz! Szarnál te az elektromos autóra ha pénzt nem kene keresned! Csak meg kell nezzni egy régi videódat!

13 napja
dezz
dezz

+Autó Kozmetikás Teljesen biztos vagy benne? Ha közömbös lenne neki, akkor valószínűleg nem ugrott volna bele ebbe az egészbe. Vannak ennél jóval kevésbé kockázatos és sokkal jobban fizető "marketinges" jellegű melók, valamelyik multinál.

12 napja
Autó Kozmetikás
Autó Kozmetikás

Persze igaz! Viszont ha nem ez lenne a munkája xarna az egész elektromos kotyvaszra!

12 napja
dezz
dezz

+Autó Kozmetikás Láttam egy pár korábbi videóját. Akkor még sehol sem voltak az elektromos autók! Egy időben az Apple-t pártolta és abból is élt. Miért ne lehetne összekötni a kellemeset a hasznossal?

12 napja
Autó Kozmetikás
Autó Kozmetikás

Rosszindulat hadjad már! Ez az igazság! Nézz meg egy nagyon régi videót! Nem az ami ide van feltöltve! Szerepet játszik! Majdnem 2 éve nézzem de többet soha!

12 napja
dezz
dezz

Remélem, hogy az ilyen ostoba és rosszindulatú kommentek nem veszik el a kedvét. De a legvalószínűbb, hogy végig sem olvassa.

12 napja
B Imre
B Imre

Adj pénzt és veszek elektromos kocsit puszika :*

13 napja
Frigyes Novák
Frigyes Novák

Mielőtt elterjedtek volna a belső égésű motorokkal hajtott járművek, a New York -iak azon aggodalmaskodtak, hogy ha így folytatódik a konflisok, és egyéb szekerek terjedése.......bizonyossággal megállapítható hogy 10 év múlva térdig járnak a lócitromban. Csak hogy tudd: Egy kis fogyasztású, "klasszikus" dízel a gyártásától indulva egészen az elbontásáig.....kisebb környezeti terheléssel bír mint akármelyik villanyautó. Az akkumulátorok gyártása, használata, megsemmisítése-újra felhasználása környezet pusztítóbb, mint bármi más. A "hagyományos" akkumulátoros meghajtású járművek fejlesztése-gyártása zsákutca. Amíg nem találnak más alternatív, alkalmasabb tárolási módot az elektromos energia számára, addig lehet kísérletezgetni-magyarázni-hadoválni hogy de kqrva jó dolog is villany autózni. Ennél már csak a "hibrid" technológia károsabb, viszont piszok jó üzlet egy "csomagban" eladni egy belső égésű motort, akkumulátort, villanymotort, és a mindezt szabályozó elektronikát. A z un. "globális felmelegedés" pedig a létező legnagyobb blöff, amivel f@szán lehet ijesztgetni a jó népet, mert nincs új a nap alatt, ami most történik az is megtörtént már régen. Meggyőződésem, hogy valóban a tisztán elektromos meghajtású járműveké a jövő.....de nem a mostani akkumulátoros technikáé! Aki meg abban a hitben ringatja magát, hogy a saját villanyautóját használva tesz az egészségesebb környezetért......az egyszerűen ostoba.

13 napja
dezz
dezz

Most jobban érzed magad, hogy leírtad ezt a sor tévedést?

13 napja
skad03
skad03

Két dolog. Az egyik, hogy a csávó ebből él, hogy az elektromos autókat reklámozza. Ha pl valamelyik finom illatú 2 ütemű motoros szán vagy jet-ski gyártó cég fizetne neki, hogy reklámozza a termékeiket, akkor azt csinálná. A másik, hogy kíváncsi vagyok mikor nyitja meg a saját e-auto kereskedését, amihez ezekkel a videokkal már jó előre vásárlókat toboroz. A lényeg, ő ezzel nem a nézőinek akar jót tenni, nevetséges. Saját magának akar jót tenni, csak nem úgy állítja be. Ui.: mind bele fogunk dögleni :D

13 napja
dezz
dezz

+skad03 A hasznosság nem attól függ, hogy fizetnek-e érte vagy sem! Az újságírók is influencerek, ha úgy vesszük, csak náluk ez szakma. Az influencereket azért választák el tőlük, mert nincs szakképesítésük és etikai kötöttségeik. HAndrás már nem az XMS-ből urott át az infuencerkedés világába, előtte éveket dolgozott a konkurenciánál. Ezt el is mondta egy videóban. Vagy kettőben. Ott érezte, hogy már nem tudja teljes szívből képviselni az Apple-t. Azóta azért jött ki 1-2 jobb termék, amiket be is mutatott. (Azt is elmondva, hogy túl drágának találja őket.) Hatalma!? Na ne nevettess! :DDD

12 napja
skad03
skad03

+dezz Értem amit mondasz és igazad is van, de ha valaki, aki saját magát "influenszer"-nek hívja (ami ugye befolyásoló-t jelent) és azzal keresi a kenyerét, hogy másokat befolyásol, azt nem nevezném hasznosnak. Igen, valószínűleg azért hagyta ott az applet mert átlagos termékeket nyújtott egyre drágábban. Ő ezt mondja, nyilván hazugság az egész, mint az egész ember. 10 perc google és a bárki által nyilvánosan hozzáférhető adatokból (e-beszamolo.im.gov.hu): az xms kft éves nettó árbevételei: 2009: 424 millió Ft 2010: 650 millió 2011: 1 milliárd Ft 2012: 1,16 milliárd 2013: 720 millio (itt azért már van egy laza 440 milliós visszaesés) 2014: 690 ezer Ft (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!, igen, 690 ezer ft egy év alatt !!!!!!!!!!!!!) 2015-2016-2017: évi 12 milló Ft, nevetséges összeg, havi 1 millió bevétel. Ez alapján még véletlenül sem azért zárta be a boltot, mert nem volt belőle elég pénz... Minden amit a csávó mond hatalmas kamu, mégis százezrek követik és istenítik. Ő pedig befolyásolja az embereket, hogy minél több hatalma és pénze legyen.

12 napja
dezz
dezz

+skad03 Tehát te nem csinálsz hasznosat, de savazod, aki igen, mert ebből is él? Próbálj meg inkább te is valami hasznosat csinálni, ha meg is élsz belőle, csak még jobb... Pont azért hagyta ott az Apple-t, mert egyre átlagosabb termékeket nyúltott egyre drágábban. Most sem azt mondja, hogy vegyen most azonnal mindenki elektromosat, hiszen nyilvánvaló, hogy a legtöbben egyelőre nem tehetik meg. Ha nem érted, miről van szó, talán halgasd meg újra.

12 napja
skad03
skad03

Én k*rvára nem :D De nem is ez a lényeg. Pár éve, amíg megvolt az úr boltja, addig az apple volt a menő. Most, hogy nincs apple bolt, már az e-auto a menő, mert jelenleg ebből tud pénzt csinálni. A sok ember meg ezt mind elhiszi, és a szerencsétlen árufeltöltő a tescoból a 150 ezres fizetéséből megveszi az iphone-t 200 ezerért, mert a csávó azt mondta a youtube-on, hogy az menő. Jelenleg pedig mind meg fogunk dögleni, ha nem vesz mindenki elektromos autót :D :D Fekete az épületek homlokzata a Rákóczi úton? Menj ki a Zselicbe apa, ott nincs szmog. Ja, várjál, az nem jó, ott nem lehet ájfónt meg teslát eladni...

12 napja
dezz
dezz

Te biztos valami sokkal hasznosabb dolgot csinálsz...

12 napja

Következő

Tesla Model 3 - Vezettem az "olcsó" Teslát

19:47

Tesla Model 3 - Vezettem az "olcsó" Teslát

Andras Horvath

Megtekintés 321 000

Nógrádi Zsolt, az olajszőkítésről őszintén.

31:31

Do All Teen Moms Think the Same?

11:30

Do All Teen Moms Think the Same?

Jubilee

Megtekintés 4 946 432

MEN IN BLACK: INTERNATIONAL - Official Trailer #2

2:44

MEN IN BLACK: INTERNATIONAL - Official Trailer #2

Sony Pictures Entertainment

Megtekintés 3 366 327

Megéri egy 8 éves Nissan Leaf?

12:29

Megéri egy 8 éves Nissan Leaf?

Andras Horvath

Megtekintés 58 000

Speedzone-teszt: Skoda Octavia RS 2.0 TSI DSG (2018)

55:44

AKSIT CSERÉLTÜNK egy TESLÁBAN!

14:58

AKSIT CSERÉLTÜNK egy TESLÁBAN!

Andras Horvath

Megtekintés 324 000

Miért kell baromságokat írni? Reakció a Vezess.hu cikkre

12:01

AtomX e-bike ZÚZÁS terepen

11:19

AtomX e-bike ZÚZÁS terepen

Andras Horvath

Megtekintés 108 000

Speedzone-teszt: Zotye T700, a nyúláskirály

27:00

Speedzone-teszt: Zotye T700, a nyúláskirály

speedzone.hu

Megtekintés 80 000

DURAMAX DISCS FIELD OVER 15MPH WITH 22ft DISC AND HARROW

14:24

15 MOST POWERFULL ENGINE BY CYLINDER COUNT

12:10

1985 Renault R5 Turbo2 - Jay Leno’s Garage

27:45

1985 Renault R5 Turbo2 - Jay Leno’s Garage

Jay Leno's Garage

Megtekintés 298 229

1972 Opel GT, Will It Run After 30 Years? | Turnin Rust

1:2:43